Dennis de Vries
Dennis de Vries
Redacteur

Provider Simpel bloedserieus met 'bel je dier' abonnement

Door: Dennis de Vries | 1 mei 2012 13:14

"1 april valt laat dit jaar", was de eerste reactie toen we lazen dat provider Simpel een telefoonabonement gaat verkopen dat speciaal voor huisdieren is. Wij belden Simpel en vroegen een aantal keer op de man af of ze serieus zijn.

Telecomprovider Simpel heeft vandaag een opmerkelijke primeur. Op 7 mei gaan ze een belabonnement aanbieden speciaal voor huisdieren en hun baasjes. Op 'beljedier.simpel.nl' kun je er alles over lezen. Een verlate 1 april grap, dat is wat wij dachten. Maar de marketing manager van Simpel, Brigitte Hop, is bloedserieus. "Dit is absoluut geen grap".

**UPDATE** Simpel liegt, het bel-je-dier abonnement blijkt een hoax. Lees meer.

Voor de goede orde vragen we het nog een keer. Maar ook nu luidt het antwoord nog: "We gaan dit echt doen". Brigitte Hop legt uit dat Simpel regelmatig onderzoeken onder de gebruikers doet. Daaruit blijkt ondermeer dat baasjes hun huisdieren missen als ze op vakantie zijn. De dieren zitten dan bij vrienden of bekenden, maar baasjes willen zelf ook graag in contact blijven. Waarom dat anno 2012 nog niet kan is ons ook een raadsel, Simpel springt er op in.

Het blijft een sterk verhaal, dus vragen we nog één keer of we niet in de zeik worden genomen.

Ze hebben het getest, verklaart Hop aan de telefoon: "Het blijkt dat sommige honden en katten de handeling van het bellen aan te leren is." En dan kunnen baasje en dier dus gezellig met elkaar kletsen. De kans bestaat natuurlijk dat de trouwe viervoeter in kwestie slechts met grote ogen naar de speciale telefoon kijkt. "Maar we hopen natuurlijk dat het dier ook geluid terug gaat maken".

Zelfs data voor je dier
Het Beljedier-abonnement heeft 25 belminuten per maand. Sms'jes zitten er niet bij volgens Hop, dat is de dieren toch redelijk lastig aan te leren. Het is alleen bellen, of gebeld worden. Daarvoor heeft Simpel zelfs een speciaal dierentoestel laten ontwikkelen door een fabrikant in het verre Oosten. Hop wil niet zeggen welke fabrikant dat is en wil ook niet diep in gaan op het toestel. Maar het wordt een bijzonder apparaat. Touchscreens reageren schijnbaar niet op natte neuzen, dus heeft het toestel vier grote knoppen met daarop een foto van één of meer baasjes.
De site spreekt zelfs van extra functies: "In combinatie met het ingebouwde scherm met camera zorgt dit ervoor dat huisdier en baasje contact kunnen hebben." Klinkt als videobellen. En daar is data voor nodig. Het moet even nagevraagd worden, maar even later bevestigt Hop dat er zelfs gebruik gemaakt kan worden van mobiel internet. "Je hoeft er niet extra voor te betalen, maar er zit inderdaad data bij om dit mogelijk te maken. We gaan er van uit dat een huisdier niet gaat surfen of WhatsAppen".

Vanaf 7 mei bellen met je hond
De dierenbundel van 25 belminuten inclusief het speciale, mysterieuze toestel kost €2,50 per maand. Het blijft een sterk verhaal, dus vragen we Hop nog één keer of we niet in de zeik worden genomen. Ook nu wordt zonder enige twijfel bevestigd dat Simpel serieus is. Dat was drie keer. We gaan het zien, op 7 mei is het abonnement verkrijgbaar.

(Foto: icanhascheezburger)

Deel dit bericht:
Tags