Eelko Wester
Eelko Wester
Redacteur

Faillissement van provider Simpel.nl

Door: Eelko Wester | 4 mei 2012 16:12

Treurig nieuws voor mobiele bellers met een abonnement van Simpel.nl. Donderdagavond was het faillissement van het telecombedrijf.

Treurig nieuws voor mobiele bellers met een abonnement van Simpel. Donderdagavond was het faillissement van het telecombedrijf.

Simpel timmerde de afgelopen jaren met diverse marketingcampagnes stevig aan de weg, maar we vreesden al dat het verkeerd zou aflopen. De campagne ‘Bel je schor’ met René Froger was bijvoorbeeld zó overduidelijk in scène gezet dat hij weer flauw werd. Ook presenteerde het bedrijf zich als hoofdsponsor van eredivisieclub FC Utrecht. Dat kan. Maar toen Simpel ook het shirt van Vitesse sierde, fronsten we onze wenkbrauwen. Fan zijn van twee voetbalclubs, dat is op z’n minst opmerkelijk. Maar Simpel.nl hield van alle twee evenveel, beweerde het bedrijf.

Dinsdag diende zich de rampspoed aan. Simpel lanceerde een speciale telefoon mét abonnement voor dieren.

Dinsdag diende zich de rampspoed aan. Simpel lanceerde een speciale telefoon mét abonnement voor dieren. Daarmee kon je bellen met je hond of kat. We moesten lachen, maar besloten toch Simpel te bellen. Daar hield de marketing manager van Simpel, Brigitte Hop, bij hoog en bij laag vol dat het ‘echt geen grap is’. We hebben het haar drie keer gevraagd, hoorden een haan kraaien, maar ze bleef bij haar verhaal. Ze was geen liegbeest.

Donderdagavond gaf de telecomprovider toe ‘gespeeld te hebben met de waarheid’. Een beetje voor de dieren, maar vooral voor Simpel zelf. In een telefonische reactie laat Hop weten dat de ze de aandacht die ze voor ogen hadden ruimschoots hebben gekregen. Dat wij ons voor hun karretje gespannen voelen maakt niets uit. "Gelukkig hebben we nog andere media tot onze beschikking om onze proposities over de brug te gooien", aldus Hop.
Met als gevolg: het definitieve faillissement van de geloofwaardigheid van Simpel.
En dat is geen grap.

Deel dit bericht:
Tags