Redactie Besteproduct
Redactie Besteproduct
Redacteur

Wat een week! (deel 49)

Door: redactie-besteproductnl | 9 februari 2013 10:53

Het leven op de redactie van BesteProduct is roerig. Dagelijks zijn we in de weer met nieuwe producten om te reviewen, stroomt de mailbox vol met nieuws en persberichten en reizen we het land door voor productpresentaties en releaseparties. Zoveel informatie schreeuwt natuurlijk om een mening en die geven we dan ook graag. Wat viel ons afgelopen week allemaal op?

Het leven op de redactie van BesteProduct is roerig. Dagelijks zijn we in de weer met nieuwe producten om te reviewen, stroomt de mailbox vol met nieuws en persberichten en reizen we het land door voor productpresentaties en releaseparties. Zoveel informatie schreeuwt natuurlijk om een mening en die geven we dan ook graag. Wat viel ons afgelopen week allemaal op? 

  • We zijn er gek op: open-deuren-onderzoeken. Het is een tijdje stil geweest op dat front, maar T-Mobile verblijdde ons deze week weer met een fraai staaltje non-informatie om wat aandacht te krijgen. En providers die vragen, worden door ons nooit overgeslagen. Enfin, met de wintersportvakantie voor de deur deed T-mobile een diepgravende, miljoenen euro's kostende studie naar het belgedrag in de sneeuw. Wat schetst onze verbazing: mobiel internet is steeds populairder onder Nederlanders. Ja, echt waar. We nemen de smartphones mee op vakantie en gebruiken ze ook. En laat T-mobile daar nu met het op maat gesneden Travel & Surf op in spelen. We zijn van onze stoel gevallen van verbazing. Hulde T-Mobile. Ga zo door... deze rubriek moet tenslotte ook vol.
     
  • Sommige PR-managers lullen ons 'de euren van de kup af', zeggen we in goed Arnhems dialect. Gewauwel over experiences, usability en geweldige specs is aan de orde van de dag. Gelukkig kan het ook eenvoudiger. De PR-manager van Sony was deze week lekker kort van stof. Ook wel eens fijn (zie afbeelding).

  • Het was de afgelopen tijd erg stil rond het merk JVC. We waren bijna bang dat de elektronicafabrikant de nieuwe RIM was. Maar na een telefoontje aan de woordvoerder van JVC werd het ons volkomen duidelijk. "We zijn de afgelopen tijd erg druk geweest, daarom was het rustig", zei ze in een poging de stilte te verklaren. Juist... Na wat doorvragen kwam de aap uit de mouw: de woordvoerder van JVC is tegenwoordig niet alleen hoofd van de marketingafdeling, maar ook nog eens receptioniste en chef inkoop. En dat allemaal in haar eentje. Dat verklaart gelijk die vreemde email van JVC waarin het bedrijf ons vroeg naar de prijs van stereo-onderdelen.

Zolang het bijdraaien van een parkeerschijf nog gratis is, zetten wij de plannen voor BesteProduct Airport nog even in de ijskast.

  • Dertig senioren kregen onlangs van de gemeente Zwolle een cursus omgaan met de iPad. Kosten per persoon: drieduizend euro. Dat is natuurlijk aardig wat geld om te leren facebooken, berichtjes te sturen en af en toe een spelletje te spelen. Zeker als je bedenkt dat de iPad bekend staat als zo’n beetje het makkelijkste apparaat om te leren bedienen. Of zoals onze Ger altijd zegt: "Zelfs je oma kan er moeiteloos mee overweg." Als je het zo bekijkt, valt het eigenlijk wel mee. Stel je voor hoeveel geld het had gekost als die dertig mensen het op de Toshiba Folio 100 hadden moeten leren…

  • We moeten elke twee uur van de redactie af om de parkeerschijf in de auto weer bij te draaien. Maar wij werken dan ook niet bij Google. Daar hebben de hoge heren al tijden de beschikking over een vloot aan privé-jets. En die kunnen binnenkort gebruik maken van Google's eigen luchthaven in Silcon Valley. Tenminste, als de ingediende plannen van de zoekgigant goedgekeurd worden. Het vliegveld wordt compleet voorzien van winkel- en kantoorruimte en moet ruim 60 miljoen euro gaan kosten. Zolang het bijdraaien van een parkeerschijf nog gratis is, zetten wij de plannen voor BesteProduct Airport nog even in de ijskast.
     
  • Mocht je in de toekomst toevallig in Brazilië zijn en daar een goedkope iPhone zien liggen: even twee keer nadenken of je ‘m aanschaft. Het kan maar zo zijn dat het apparaatje helemaal niet van Apple is, maar van Gradiente Electronica SA. Dat bedrijf heeft namelijk het merkrecht op de naam iPhone, want het registreerde het al zeven jaar voordat Apple met de telefoons kwam. De toezichthouder besliste dat het Braziliaanse bedrijf in zijn recht staat. Natuurlijk gaat dit met een sisser aflopen. Apple zal even de (goed gevulde) portemonnee moeten trekken en dan komt het ongetwijfeld weer goed.

  • Het zal je niet ontgaan zijn, Ger en Dennis waren in Monaco. Nu kunnen ze daar wel uren over schrijven - een videootje van twee minuten voldoet soms ook. Bij deze.

Deel dit bericht:
Tags