Eelko Wester
Eelko Wester
Redacteur

EP: die doet het niet met folder-aanbiedingen

Door: Eelko Wester | 24 augustus 2012 12:02

Reclamefolders belanden wekelijks met stapels tegelijk in onze brievenbus. Consumentenwebsite BesteProduct.nl vergelijkt de aanbiedingen in de folders van de grote elektronicaretailers met de prijzen op vergelijkingssites. Vandaag deel 4: EP.

Reclamefolders belanden wekelijks met stapels tegelijk in onze brievenbus. Het regent prijzenfestivals, spetterende aanbiedingen en megakortingen. Maar hoe voordelig zijn de prijzen in de folders echt? Kun je die televisie, camera, mixer, stofzuiger of laptop niet goedkoper bij een andere webwinkel online kopen? Wij nemen de komende weken de proef op de som in de Grote BesteProduct Folder Voordeel Test. We bekijken de aanbiedingen in de folders van alle grote elektronicaretailers en vergelijken ze met scherpste prijzen op de grootste Nederlandse vergelijkingssites. Vandaag deel 4: EP.

EP (Electronic Partners) is een elektronicaketen oude stijl, die het moet hebben van service en persoonlijke aandacht. Waar grote elektronica-retailers vaak de dorpen en kleine steden hebben verlaten, daar is vaak nog wel een EP-filiaal aanwezig. De EP-winkels hebben een zelfstandige ondernemer als eigenaar, die vaak met hart en ziel voor zijn bedrijf gaat en een stapje harder zet voor zijn klanten. Die service moet wel wat goed maken, want de meeste aanbiedingen uit de landelijke EP-folder zijn zeker niet de scherpste.

Aanbiedingen EP 6,2% duurder
Uit de Grote BesteProduct Folder Voordeel Test blijkt dat de aanbiedingen uit de reclamefolder 6,2% duurder zijn dan goedkoopste aanbiedingen bij andere online retailers (download hier de testresultaten). Slechts vier producten uit de folder zijn echt een stuk goedkoper dan bij webwinkels. Liefst zes producten zijn meer dan 25% duurder dan online. De slogan van EP is: die doet het. Maar dat geldt niet voor de aanbiedingen.

Infographic testresultaten aanbiedingen folder EP

Aanbiedingen courante apparaten
Wat in het voordeel van EP spreekt, is dat de retailketen niet zijn toevlucht zoekt tot grijs geïmporteerde producten uit Oost-Europa. Ook probeert EP niet de sier te maken met huishoudelijke apparaten, die ergens aan het begin van deze eeuw zijn geproduceerd. Trucs die wel worden toegepast door andere erkende prijsstunters. EP heeft doorgaans aanbiedingen van courante apparaten in haar folder staan.

Tussenklassement foldertest
Met een score van -6,2% bezet EP voorlopig de laatste plaats in de Grote BesteProduct Voordeel Foldertest. Net achter Expert (-4,2%). Koploper is MediaMarkt gevolgd door Saturn.

 
PositieWinkelScoreOnderzoek
1MediaMarkt-7,3%Aanbiedingen MediaMarkt (22/8)
2Saturn-4,3%Aanbiedingen Saturn (17/8)
3Expert+3,2%Aanbiedingen Expert (16/8)
4EP+6,2% 


Download test aanbiedingen EP
Hieronder kun je alle testgegevens downloaden van de aanbiedingen van EP.

Download test aanbiedingen folder EP

Deel dit bericht:
Tags