Dennis de Vries
Dennis de Vries
Redacteur

BesteProduct bij BNR: einde van 3D tv's in zicht?

Door: Dennis de Vries | 16 februari 2012 22:11

Paniek in gadgetland. Samsung geeft aan om 3D op zijn nieuwe tv's niet meer 'actief te promoten'. Het einde van deze nieuwe technologie? Ger de Gram toog naar BNR Nieuwsradio om live in de uitzending uitleg te geven.

"In 2010 had je enkele early adopters die absoluut zo'n toestel in huis wilden halen, maar in 2011 was het vet al van de soep", aldus Tristan van Overbroek, marketingmanager consumentenelektronica van Samsung Benelux. Duidelijke woorden, het vet was van de soep. Samsung was een drijvende kracht achter de 3D-hype. TV-toestellen als de D8000 en 7700-serie ondersteunden actieve 3D. Daarnaast experimenteerde Samsung met brilloos 3D en voorzagen ze hun tv's van 3D converters.

In 2011 was het vet al van de soep

Samsung gooit de handdoek in de ring, er blijven 3D-toestellen uitkomen. Maar in tegenstelling tot het afgelopen jaar is 3D daarbij geen speerpunt in de marketing campagnes. De fabrikant heeft nu zijn zinnen gezet gericht op andere ontwikkelingen zoals SmartTV en bewegingsherkenning. BNR Nieuwsradio wilde er het fijne van weten. En dan trommel je Ger de Gram dus op om er het één en ander over te vertellen. Het gesprek met presentator Paul van Liempt kun je hier terug luisteren.

Deel dit bericht:
Tags