Onderzoek vrouwengadgets 2010
BesteProduct: Onderzoekvrouwengadgets
Unisex gadgets met strakdesign vervangen de Barbie-look
Driehonderd vrouwen gaven hun mening over vrouwengadgets, zoals ladyphones en rozecamera’s. Daarnaast sprak BesteProduct.nl met vrouwelijke gadgetredacteuren, fabrikantenen retailers.
Trend
BesteProduct.nl signaleerde de trend dat vrouwen uitgekeken raken op roze en glittersop hun producten. Er wordt op BesteProduct.nl steeds minder doelgericht naar vrouwengadgetsgezocht en op straat verandert het beeld van vrouwen met schattige telefoontjesnaar dames met unisex smartphones.
Eerder lieten vrouwelijke gadgetexperts bij de BesteProductAwards weten dat deze doelgroepgerichte consumentenelektronicavertrutting is. En dat vrouwen veel technischer zijn dan de meeste producenten denkente weten. Slechts 5 procent van de geënquêteerde vrouwen ziet nog graag roze englitter op haar toestel, 8 procent wil een spiegeltje op de gadget om haar make-upte checken.
De meningen variëren van “ik wil een normale gsm die er niet uit ziet alsof ik deverpersoonlijking van Barbie ben” tot de uitspraak “ik wil een uitverkoop-widget,zodat ik altijd weet welke winkels uitverkoop hebben.”
Opmerkelijk
Met het onderzoek van BesteProduct.nl hebben meisjes en vrouwen van 12 tot 70 jaarmeegedaan. Hoe jonger de respondenten zijn, hoe vaker ze aangeven dat vrouwengadgetseen vrouwelijke en stijlvol element mogen hebben, als het maar niet roze of kitschis.
En bijna 50 procent van de vrouwen mist een functie om de gadget snel in detas terug te vinden. Uitzonderingen op deze groep zijn de respondenten tussen 40en 60 jaar; zij vinden het minder belangrijk. 30 Procent gaf aan de functie temissen. "
Dit onderzoek kwam tot stand met de hulp van driehonderd geënquêteerde vrouwen,vrouwelijke gadgetdeskundigen, fabrikanten en retailers. Zij gaven hun mening enuitleg over vrouwengadgets. |